Saturday, August 25, 2007

Spreadsheets: bred dine lagner ud!


I øvelse #18 omkring online applikationer skulle jeg vælge et 'online kollaborativt værktøj'. Det passede mig glimrende. Dermed fik jeg muligheden for at bruge dette udtryk i min blog. Næste øvelse bliver så at bruge det i en sætning som f.eks.: "Hvad så, skal du med hjem og se mit online kollaborative værktøj?" En superkinky icebreaker, der sidder lige i skabet.

Eller hvad med "Let's spread my sheets together!".

Nå, tilbage til emnet:
Jeg var i forvejen oprettet som bruger på Google, så derfor faldt mit valg på Google docs. Denne feature scorer højt på anvendelighedsskalaen. Jeg har ofte brug for at arbejde med samme dokument på forskellige arbejdsstationer og dertil er Google docs jo perfekt. Det er også brugbart i f.eks. projektsammenhæng, at flere kan arbejde på samme dokument samtidig istedet for at skulle sende det frem og tilbage via e-mail.
Lækkert onlineværktøj!

No comments: