Thursday, August 30, 2007

I'm a pothead too!

Podcasting er ikke nyt for mig. Vi har arbejdet lidt med det i forbindelse med bibliotekets læseklubber, hvor vi har fået deltagerne til at fortælle lidt om de bøger vi læser. Disse lydklip bliver så bagefter podcastet på bibliotekets hjemmeside. Jeg kan se at samme klip ligger på podhead.dk.
Podcasting er oplagt til min Creative afspiller, hvis jeg f.eks. vil høre lige netop den radioudsendelse, som jeg ikke fik hørt, mens jeg cykler hjem fra arbejde.
Jeg prøvede at downloade podcastprogrammet Juice og abonnerer nu på DR-programmet Filmlands podcast. Juice virker let at bruge. Jeg fik også downloadet et digt af Ditte Steensballe og det ligger nu på min Creative afspiller.
Alt i alt en fin øvelse, som har åbnet mine øjne yderligere for pottetræning, øh, podcasting.

1 comment:

Marc from podhead.net said...

Hej Mikael,

Jeg faldt lige over dit indlæg om podhead.dk, og det glæder mig selvfølgelig at læse, at både vores portal og vores podcast bliver brugt :-)

Du er selvfølgelig meget velkommen til at kommentere direkte på de enkelte "podcast-blogge" på podhead.dk. Her har alle podcast sin egen kommentarserie, hvor alle kan diskutere.

Venlig hilsen
Marc
podhead.dk