Friday, August 3, 2007

del.icio.us: en web 2.0 lækkerbidsken?


Jeg kendte til del.icio.us i forvejen, men havde aldrig rigtig kunnet se formålet med tjenesten. Det kan jeg sådan set godt nu. At gemme sine favoritbogmærker, så de er tilgængelige for mig selv og alle andre er en fin idé. Jeg kan nu godt huske mine favoritter i hovedet, men det nok ikke alle som kan det. del.icio.us er endnu en tjeneste, som man dels kan bruge oceaner af tid på og dels integrerer brugeren endnu mere i det store onlinefællesskab. Som bibliotekar er del.icio.us en tjeneste, som man hurtigt fatter pointen i. Det er jo noget med de gode gamle emneord. Det forstår vi.

Hvis man bruger del.icio.us heftigt og plejer sine bogmærker og tags omhyggeligt, vil det være en nice lille feature at have i baghånden. Den har absolut serendipitetspotentiale.

Nuvel, her gik jeg og troede at delicious blot var noget, som var lækkert i fysisk forstand, men en onlinetjeneste kan altså også være lækker. I'll drink to that!

No comments: